Zorgstand, onze aanmeld- en informatiezuil, koppelt sinds kort met Topicus. Hierdoor kunnen huisartsenspoedposten de patiënteninstroom beter structureren, wat meer rust aan de balie geeft. Ook patiënten zonder afspraak worden sneller en gerichter geholpen, bijvoorbeeld in combinatie met de zelftriage van Moet ik naar de dokter. Binnenkort start de pilot bij enkele huisartsenposten om de nieuwe koppeling in de praktijk te toetsen.
Tijdens een aanmelding van een patiënt:
Wordt er gezocht op basis van geboortedatum en postcode naar een afspraak;
Ziet u dat de patiënt aanwezig is in Topicus VIPLive Spoed EPD;
Kan u in uw woorden de patiënt verwelkomen en informeren;
Kan u de patiënt wijzen op ontbrekende informatie.
Wanneer er belangrijke contact- en/of persoonsinformatie ontbreekt in het dossier in Topicus VIPLive Spoed EPD, kunt u een melding weergeven na het aanmelden van de patiënt. De tekst kan u zelf formuleren. Zo wordt de patiënt op de hoogte gesteld van het ontbreken van belangrijke informatie.
Plan een demonstratieWanneer bij het maken van een afspraak vooraf een hoge urgentie wordt vastgesteld, kan Zorgstand de patiënt gepersonaliseerd verwelkomen. Zo kan de patiënt bijvoorbeeld direct naar de balie worden verwezen, zodat de assistente de ernst van de klacht en de actuele situatie kan beoordelen. De huisartsenspoedpost behoudt zo maximale grip op de patiëntinstroom én verhoogt de patiëntveiligheid. Het is mogelijk zelf per urgentie (U0-U6) een eigen boodschap instellen, volledig afgestemd op de werkwijze in de huisartsenspoedpost.
Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.